Oudestraat wacht niet af en pakt vernieuwing samen aan!

31 juli 8:04
Samenwerken in de binnenstad loont. Heel concreet zie je dat in de Oudestraat. De vastgoedeigenaren investeren in hun panden, de winkeliers werken samen met speciale acties en evenementen en de gemeente pakt de openbare ruimte aan. Dat leidt tot meer reuring in de  straat. Gezellig voor de bezoekers en goed voor de ondernemers.

De ondernemers van de Oudestraat werken sinds begin 2017 samen om nog meer reuring in de straat te krijgen. Samen hebben ze een plan opgesteld voor herstel van oude gevels, weghalen van luifels, organiseren van evenementen op straat en aanpak van de openbare ruimte.

In anderhalf jaar is er veel gebeurd. Er zijn vier luifels verwijderd, vier gevels aangepakt en voor de wijziging van nog drie gevels is een vergunning aangevraagd. Ook organiseren de ondernemers succesvolle feestjes. Denk bijvoorbeeld aan modeshows, een voorjaarsmarkt en de taartbakwedstrijd “Heel Assen bakt”. En met een speciale stempelkaartactie maakten de klanten van de winkels in de straat ook nog eens kans op vele prijzen.

Ook de aankleding van de straat is aangepakt. De ondernemers zijn heel blij met de nieuwe bankjes en bloembakken die de gemeente in de straat heeft gezet. De straat wordt zo nog gezelliger. En met de nieuwe hangende verlichting biedt de straat straks ook in de donkere maanden een sfeervolle aanblik.

Kortom: de Oudestraat wacht niet af, maar pakt de vernieuwing samen aan!

Marcel Oostinga van TopMerkSchoenen:

“Onze klanten zijn erg positief over de acties die wij in onze straat organiseren, zoals de stempelactie en heel Assen Bakt. Iedereen is echt enthousiast! Ook vertellen klanten spontaan dat de uitstraling van de straat echt aan het verbeteren is. Je ziet dus dat samenwerken loont en dat je door moet zetten!

Monique van den Eng van Hokus Pokus:

“Wij zijn verhuisd naar de Oudestraat en zijn blij om in zo’n actieve straat te ondernemen. In de visie van de binnenstad concentreren winkels zich in het kernwinkelgebied. Als de winkels in een kleiner gebied zitten kun je met dezelfde inspanning voor bezoekers en klanten meer bereiken. Dat zie je hier gebeuren.”