Rabobank trotse sponsor van ruim 6.000 voetballertjes

6 september 7:39
Rabobank

Foto Marcel J. de Jong fotografie

Gisteravond werd in het bijzijn van 24 voorzitters van 24 jeugdvoetbalverenigingen, waarvan de Rabobank sponsorpartner is, de huidige sponsorcontracten met 3 jaar verlengd!

Al enige jaren is Rabobank Assen en Noord-Drenthe de vaste sponsorpartner bij de jeugd van de voetbalverenigingen in de gemeenten Aa en Hunze, Assen, Midden-Drenthe en Tynaarlo. Een uniek partnership waaruit inmiddels mooie relaties en verbindingen zijn ontstaan. Voor de bank is de jeugd een belangrijke doelgroep, want uiteindelijk zijn zij de toekomst. 70 bestuurders waren aanwezig bij de ondertekening. Vertegenwoordiging vanuit de bank kwam van haar 4 marktteams van gemeente Aa en  Hunze, Assen, Midden-Drenthe en Tynaarlo. De voorzitters van de marktteams ondertekenden het sponsorcontract namen de bank.

Samen ambities waarmaken

De coöperatieve gedachte van Rabobank is dat je samen meer bereikt dan alleen. Samen ambities waarmaken! Dit is de basis van veel opvattingen waarmee Rabobank zich onderscheidt van andere banken. ‘Wij zoeken op verschillende manieren de verbinding met de lokale samenleving, onder andere via sponsoring’, geeft Sjoerd Scholte, directievoorzitter, aan. Rabobank Assen en Noord-Drenthe sponsort activiteiten waarbij mensen elkaar ontmoeten en samenwerken.

Win-win situatie

‘Voor ons betekent sponsoring meer dan het verstrekken van geld alleen. Wij zien sponsoring als een samenwerking waarbij twee partijen elkaar van dienst zijn en elkaar een podium geven. De gesponsorde krijgt van ons faciliteiten, menskracht, kennis of geld. Wij verwachten daarvoor een passende, originele en ook commerciële tegenprestatie. Zoals bijvoorbeeld onze acties die zichtbaar zijn op de website van de gesponsorde verenigingen. En de mogelijkheid tot een netwerk- of relatiemarketing activiteit. Hierdoor maakt ook uiteindelijk commercie een onderdeel uit van de sponsorrelatie (win-win)’, aldus Lammy Kobes, afdeling sponsoring van de bank.

Grootste social netwerk van ons land

Verenigingen en stichtingen staan voor grote uitdagingen. Dat weten we op basis van eigen ervaringen en diverse onderzoeken. Vorig jaar nog luidde de KNVB de noodklok dat amateurclubs het niet rooien. Alle verenigingen en stichtingen in sport en cultuur hebben te kampen met teruglopende bijdragen van lokale overheden, moeite met het vinden van goede bestuurders, teruglopende ledenaantallen en een gebrek aan vrijwilligers. En dat terwijl verenigingen en stichtingen, juist in deze tijd, een belangrijke maatschappelijke rol vervullen. Samen vormen ze het grootste sociale netwerk van ons land. Ze verbinden mensen van alle leeftijden en alle lagen van de bevolking en dragen bij aan een sterkere, meer tolerante samenleving.

‘Voor ons als Rabobank is en blijft het belangrijk dat we een steentje bijdragen aan het bestaansrecht van deze verenigingen, die een bepaalde functie hebben binnen de dorpen. Dit gebeurt door sponsoring, maar ook door ons Rabofonds waaruit eenmalige projecten worden ondersteund. Bijvoorbeeld het opknappen en duurzaam maken van een sportaccommodaties. Ook onze jaarlijkse Rabobank Clubkas Campagne, waarvan het stemmen nu loopt, zorgt voor een geld in de clubkas. Ook is de actie geweest voor de vergoeding van de aanschafkosten van de mobiele pinautomaat, om zo het cashless betalen te stimuleren. Wij zijn echt een trotse partner’, merkt Sjoerd Scholte terecht op.